Gdzie można pływać na łodzi motorowej i skuterze wodnym
REPETYTORIUM MOTOROWODNIAKA - cz. 22
Jeśli masz patent sternika motorowodnego i zastanawiasz się gdzie można z tymi uprawnieniami popływać to zapraszamy do lektury.
Czytaj więcej »Jeśli masz patent sternika motorowodnego i zastanawiasz się gdzie można z tymi uprawnieniami popływać to zapraszamy do lektury.
Czytaj więcej »Zdałeś egzamin i nie wiesz co zrobić dalej? Tutaj znajduje się instrukcja, która powie gdzie i jak złożyc wniosek o wydanie patentu.
Czytaj więcej »Pływając po drogach wodnych można spotkać statki przewożące różne towary, pełniące funkcje pilotów lub stwarzające zagrożenie na drodze wodnej. Aby ułatwić kapitanom rozpoznanie i odpowiednie zachowanie się podczas mijania takich statków stosuje się oznakowanie dzienne rozpoznawane na cały świecie.
Czytaj więcej »Byliście kiedyś nocą nad morzem i zauważyliście światła statków, ale nie wiedzieliście co oznaczają? Pędzimy z pomocą! Przedstawiamy krótki artykuł o charakterystyce świateł.
Czytaj więcej »Rośnie zainteresowanie tematem skuterów wodnych, jest to przyjemna forma spędzania czasu wolnego nad wodą. Jednak pojawia się pytanie, jakie trzeba posiadać uprawnienia aby móc na nich pływać. Przedstawiamy informację o patentach uprawniających do pływania na skuterach wodnych sportowych lub rekreacyjnych.
Czytaj więcej »Znając już podstawy związane ze sterowaniem jachtem motorowodnym, przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa możemy przejść do zagadnień związanych z akwenami na których można uprawiać sporty motorowodne.
Czytaj więcej »Jeżeli podczas żeglugi przydarzy się coś złego musimy znać sposoby wzywania pomocy. Dla bezpieczeństwa żeglugi ustanowiono różne sposoby, tak aby każdy był wstanie „zawołać” o pomoc.
Czytaj więcej »Posiadając już wiedzę teoretyczną na temat jachtów motorowodnych możemy powoli wychodzić na wodę, ale jeszcze napiszemy wam jak odpalić silnik. Nie po to jest zamontowany, żebyśmy pływali na pagajach.
Czytaj więcej »Przepisów ciąg dalszy, tym razem zajmiemy się prawem drogi. Chcemy wam przedstawić krótką informację, aby kolejne pytanie „kto przed kim może płynąć?” nie było już takie problematyczne.
Czytaj więcej »Zdobycie stopnia sternika motorowodnego jest pierwszym krokiem w stronę zdobycia wiedzy na temat jachtów motorowodnych. Umożliwia on pływanie po wodach morskich do 2 Nm. Przedstawiamy artykuł na temat dobrej praktyki morskiej, tak aby rejsy po morzach były bezpieczne i przyjemne.
Czytaj więcej »Jednym z czynników pogodowych są chmury. Przedstawiamy podstawowe informacje na temat zachmurzenia, oraz tego jak dana chmura może wpłynąć na warunki żeglugowe.
Czytaj więcej »W tym dziale repetytorium zajmiemy się sygnałami dźwiękowymi. Służą one do informowania o swoich zamiarach, ostrzegania lub alarmowania.
Czytaj więcej »W repetytorium jachtów motorowodnych nie może zabraknąć informacji o silnikach jakie są montowane na statkach.
Czytaj więcej »Mamy kolejną dawkę wiadomości dla motorowodniaków.
Na wodzie możemy spotkać różne przeszkody takie jak mielizna, głazy podwodne, wraki, itp. Na nasze szczęście istnieje międzynarodowy system oznakowania nawigacyjnego IALA, który o takich przeszkodach nas poinformuje.
Czytaj więcej »Bezpieczeństwo na wodzie jest zagadnieniem, które trzeba poruszyć. Zajmiemy się opisem kilku zasad dzięki którym każdy rejs zakończy się bezpiecznie w porcie lub marinie.
Czytaj więcej »Dział na dzisiaj to meteorologia - czyli nauka zajmującą się badaniem procesów i zjawisk fizycznych zachodzących w atmosferze, w skrócie pogodą. W ramach tego działu przedstawiamy międzynarodową skalę siły wiatru – Skalę Beauforta.
Czytaj więcej »Przed wyruszeniem na rejs może pojawić się pytanie „Co ze sobą zabrać?” Oprócz ubioru dopasowanego do pogody i prowiantu na pokładzie musi znaleźć się wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo żeglugi.
Czytaj więcej »W ramach poszerzania wiedzy o jachtach motorowodnych przedstawiamy parę informacji na temat oznakowania dróg wodnych. Znaki które spotykamy na wodzie służą do regulacji ruchu statków.
Czytaj więcej »Statek jaki jest każdy widzi, ale czym różni się prom od statku pasażerskiego lub co to jest zestaw sprzężony? Chcielibyśmy przedstawić kilka definicji obiektów pływających które możemy spotkać na wodzie, tak aby rozwiać wszelkie wątpliwości.
Czytaj więcej »Kiedy znajdujemy się na pokładzie zdarza się tak, że trafi w nasze jakieś ustrojstwo z którym musimy sobie poradzić. Może to być coś drobnego lub wręcz przeciwnie. W tym repetytorium znajdziecie krótkie informacje na temat osprzętu pokładowego.
Czytaj więcej »Zdarzyło Ci się znaleźć kiedyś na jachcie motorowodnym i dookoła wybrzmiewały obco brzmiące nazwy różnych części? Masz problemy ze zlokalizowaniem lewej i prawej burty? Nie martw się! Mamy dla Ciebie kilka informacji na temat budowy jachtu, tak aby nie czuć się zagubionym podczas kolejnego rejsu.
Czytaj więcej »Chcesz rozpocząć przygodę z łodziami motorowodnymi, ale nie wiesz jak zacząć, ile trzeba mieć lat, lub jakie są ograniczenia prawne? Mamy dla was krótką informację, na temat patentów motorowodnych obowiązujących w Polsce.
Czytaj więcej »Bądź z nami w kontakcie. Dopisz się do naszego newslettera, a na bieżąco będziesz otrzymywać informacje o ofertach specjalnych.
Uczestniczyłem ostatnio w kursie "Diesel na jachcie". Prowadzący był świetnie przygotowany, kurs dobrze rozpisany, a pomoce naukowe - silnik Volvo Penta i mały silnik zaburtowy - w bardzo dobrym stanie. W części teoretycznej pojawiło się bardzo dużo pomocnych informacji i ciekawostek, a w praktycznej mogliśmy rzeczywiście rozebrać na części silniki. Oby więcej takich kursów!